1.1.2014

HAPPY NEW YEAR!

Täällä kello näyttää tällä hetkellä yhtä aamuyöllä ja teille aloitin raapustamaan uuden vuoden toivotukset! Toivottavasti teillä oli ihana vuosi ja tuleva vuosi olisi vielä ihanampi.

Tässä taas tämä vuosi tuli ja meni ja nyt olisi taas aika vuoden pikakelaus! Mutta ihan ekana haluisin sanoa kuinka paljon teidän kannustavat kommentit ja tsemppaukset on piristänyt mun mieltä ja ne on iso osa tätä mun suurta seikkailua tällä puolen lätäkköä. Kiitos. + mun fontti ei tykännyt ääkkösistä ja näin aamuyöllä siitä ei oikein jaksanut välittää, pahuksen ekstra-aakkoset.
Tammikuu on vähän hakusessa kun se niin kauan sitten oli. Mutta vietin mun ekan uuden vuoden Turussa, ihanien lukiokavereitteni kanssa. Muu kuukausi näyttää menneen kissojen ja lumen kuvaamiseen, en valita.
Helmikuu oli vähän toiminnantäyteisempi Viron matkan ansiosta ja mun 17-vuotis synttärit! Mentiin kaveriporukalla meidän mökille ja vietettiin siellä sitten aikaa. Ei viihtymiseen vaadita paljoa, mä nautin ainakin mielettömästi. Näin myöskin mun ekat penkkarit ja syy tähän on, ettei mun pikkukuntaan tuu mitään rekkoja. Sauvolaisia abeja kyllä tulee yläasteelle heittelemään karkkia ja moikkaamaan mutta siinä se. Ensi vuonna näänkin omat kaverit siellä roikkumassa! Helmikuu oli myös kuukausi kun ihana isäntäperheeni vihdoin sai ottaa muhun yhteyttä!
Ensimmäisen Skype-puhelun kuukausi. Se oli ehkä jännittävin juttu ikinä! Mun host-isällä oli suunnitelma, että jutellaan noin joka viikko ja siten totun puhumaan enkkua ennen kuin tänne tupsahdan ja voin sanoa suunnitelman onnistuneen :-D Maaliskuussa myös viettiin kaverin synttäreitä, kuvailin pikkuveljen temppuilua ja tein yhteistyötä DesignSkinsin kanssa!
Synttäreiden viettoa, eka vappu Turussa, hiuskriiseilyä... Oikeastaan aika jännä kuukausi! Siis ei mitenkään tylsä. Huhtikuussa sain kuulla mun siskon olevan siistimpi kuin mä kun se neiti tapasi Justin Bieberin. En kyllä sanoisi sen olleen ihan tässä ulottuvuudessa fanitapaamisten aikana, mutta toi on kyllä todella siisti juttu! Ja syy miksi mulla on ruokaa kollaasissa niin tuo on mun ja mun pitkäaikaisimpien kavereiden eväiden päättämistä Tukholman reissua varten.
Toukokuu oli myös ihan mieletön. Meitä odotti toukokuun alussa se pitkään odotettu Tukholman reissu ja One Directionin konsertti! En voi sanoin kuvailla kuinka hauskaa ja ihanaa oli mennä vaan kavereiden kanssa säätämään ja valloittamaan Ruotsia. Konsertti oli vaan sivuseikka koko matkassa, huih! Ei muuten ois pitänyt antaa kahdelle suuntavaistottomalle karttaa, katsoo miten he mahtaa suoriutua keskenään ensi kesänä! Toukokuussa haettiin kotiin meidän toinen koira, kultainennoutaja Mauno. Näin sen kunnolla viimeksi kun se oli ihan pikkunen ja nyt se on jo ihan normaalikokoinen! Tämä kuukausi oli myös kun meillä oli orientaatioleiri ja leikkautin hiukset!
Kesäkuussa vihdoinkin päästiin pois koulusta ja mulla alkoi kesätyöt. Mä pahoitin mieleni pahan kerran, kun olin tosiaan töissä koko kesän. Pakko sitä käyttörahaa jostain tulla. Tämä myöskin tarkoitti melkein totaalista erakoitumista, etenkin kun mun kunnasta ei mene kesäisin busseja sitten ollenkaan. Kesäkuussa oli myös kaikennäköisiä juhlia konfirmatioista yo-juhliin. Kävin myös Helsingissä viisumihaastattelussa!
Viimeinen kokonainen kuukausi Suomessa. En meinannut pysyä pöksyissäni ja samaan aikaan en tajunnut oikeasti lähteväni. Sekavia fiiliksiä riitti ja kuitenkin selvisin kuukaudesta hengissä. Sain mun murun - Galaxy Tabin läksiäislahjaksi perheeltä, pidettiin vaihtoonlähtijöiden kanssa paardit meidän navetassa, vietettiin pikkuveljen synttäreitä ja tämä kuukausi oli kun näin auringonnousun ensimmäistä kertaa ja tämä oli silloin "navettabileiden" aikana. Että mulla oli hauskaa.
Heippojen sanominen oli ehkä kauheinta mitä oon tehnyt. Koko sen viimeisen viikon ajan olin ties missä ja Demin toimituksessakin ehdin käymään kaksi päivää ennen lähtöä. Tosiaan vietin varmaan koko viikon Turussa hoitamassa ties mitä asioita ja sanomassa heippoja ja korjailemassa välejä. En halunnut jättää mitään kesken kun viimein lähtö kävi. Heti parin päivää saapumisen jälkeen suunta meni kohti Vegasia, näin upean Grand Canyonin, mielettömän Cirque Du Soleil-näytöksen ja siistin Blue Man Groupin. Sitten muuta ohjelmaa oli synttäreitä, rodeo, amerikkalainen jalkapallo ja koulu.
Syyskuussa alkoi pikkuhiljaa jo tottumaan elämään täällä. Kävin ehkä hienoimmassa paikassa kun Medival Times, mistä tykkäsin hirmuisesti. Vietettiin paljon aikaa uima-altaalla, vietettiin Labor Daytä ja kävin AFS:n orientaatiossa!
Lokakuu oli Homecoming ja Halloween kuukausi. Kävin myös State Fairissa ja Fossil Rim-eläinpuistossa. Yhtäkään kokemusta en vaihtaisi tai edes pystyisi unohtamaan ikinä. Oli ehkä hienointa, vaikkei HOCO pari nyt ehkä nappivalinta.
Segway-kierros Downtown Dallasissa oli ihan sairaan hauskaa. Tollanen vekotin ois ihan huippu omistaa. Rupesin myös herkistelemään Instagramissa. Tein mun ekan videopostauksen mun vaihtoblogiin ja pyydän anteeksi, että olen ollut laiska loman aikana. Postia tuli Suomesta ja olin osallisena ties missä lehdissä. Kirjoitin esimerkiksi artikkelin SUOMI-USA lehteen.
Joulukuu on yksi lemppareista. Satun tykkäämään joulusta ihan mielettömästi. Oon kyllä tullut oikeaan taloon sitä ajatellessa! Täällä tuli jopa lunta, vähän oudolla tavalla kylläkin. Otettiin joulukuvia, kävin AFS:n joulujuhlassa, kävin isäntäperheen kanssa vierailemassa eri sukulaisten luona. Tänäänkin (köh, eilen) mentiin viettämään toista joulua neljän tunnin päähän host-isän äidin luo. 

Mun eka osa vaihtovuodesta ja koko vuosi 2013 oli ihan huippu, enkä malta oottaa mitä tämä vuosi pitää sisällään! Mulla on enää vaivaiset 6kk jäljellä, itku tässä tulee. Kiitos kaikille ja tämä neiti vihdoinkin kuittaa puoli kolmelta. Saan syyttää vain itseäni ja addiktoitumista peliin Ice Age Village... Öitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LOVE YOU ♥