16.6.2014

KRIISI

Ja tämä kriisi ei liity mitenkään vaihtarivuoteen. Tai no oikeastaan sillä on osa tässä kriisissä. 

Mä muistan kun aloitin bloggaamisen, mun blogin nimi oli "Joo siis, eiku mitä". Kyllä. Bannerissa oli käytetty vaaleansinistä taustaa, valkoinen teksti ja pinkkejä ruusuja. Kommentit olivat täynnä "rakentavista" kommenteista kuinka huono nimi ja kuinka kamala mun blogin ulkoasu oli. Mutta se fiilis minkä sain kun kirjoittelin kaikesta mua kiinnostavasta tuntui niin ominaiselta. Ei mitään teeskentelyä, vaan mä. Mutta mitä nyt 13-kesäinen, pian 14-vuotias tyttö siitä tiesi. 

Mä tykkään tästä blogimaailmasta ihan mielettömästi ja en osaisi kuvitella mun lopettavani kirjoittamista. Miten voisin luopua jostain, mikä saa mut iloiseksi ja kirjoittaminen saa sen aikaan. Ikinä mun tavoitteena ei ollut mikään suurensuuri lukijakanta. Kun aloitin mua seurasi vain koulukaverit, koska blogin kirjoittaminen oli yksi koulutehtävistä. Ja tietty mun äikänope kommentoi, kuinka sen vuoden Oscar-ehdokkaat on todella hyvät. Jos joku oikeasti on kiinnostunut mun höpöttelyistä, niin antaa tulla vaan. 

Ikinä en ajatellut, että teitä ois näinkin monta mun päivää piristämässä. Te lukijat ootte ihan mielettömiä ja on ollut ihan sairaan kivaa lueskella teidän kommentteja ja jakaa mun höpöttelyt teidän kanssa. Ootte kuin virtuaalikavereita, jotka lähettelee rohkaisevia kommentteja, jos on paha mieli. 

Mutta siihen kriisiin, joka on blogi. Tämän blogin loin vain ja ainoastaan vaihtovuoden ajaksi. Siirryin mun varsinaisesta blogistani tänne viime kesäkuussa. Eli vuoden olen kirjoittanut jo tänne. Varsinaiseen blogiin olen siis kirjoittanut 13-vuotiaasta, nimiä vaihtaen milloin halusin, poistaen niitä häpeäpostauksia ekoilta vuosilta, turhautuen niihin vanhoihin postauksiin ja muokaten niitä kun on ylimääräistä aikaa. Oon nyt 18-vuotias ja vaihtovuosi on muuttanut mut siten, etten halua palata mun varsinaiseen blogiini. Osoite janinastyle.blogspot.fi ei oikein enää sytytä. Mä olen saanut tarpeekseni siitä typerästä ulkoasusta, minkä kanssa oon tapellut ja ärräpäänä etsinyt ratkaisuja Googlesta.

Mutta kun oon käynyt siellä mun blogissa kurkkimassa, se ei tunnu enää omalta. Ulkoasu on katastrofi, nimi on päin seiniä ja fontti vaihtuu ties milloin. Se vaikuttaa ihan pikkutytön blogilta. Ihan kuin mun pikkusisko oisi ottanut sen haltuunsa (kaikella rakkaudella Allu jos tätä luet). Siksi oon harkinnut tämän vuoden jälkeen luoda taas uuden blogin. Ongelmana oisi vaan se, että en tiiä mitä te ajattelette tästä? Jos tosiaan päätän siirtyä uuteen blogiin vaihtovuoteni jälkeen, tulisitteko messiin? Te, jotka ootte vanhoja lukijoita mun toisesta blogista varmaan ärsyynnytte, kun tosiaan teidän piti muuttaa tänne mun perässä! 

Mielipiteet on suuressa arvossa! Tulisitteko mun mukana mun uuteen osoitteeseen, kun tässä vaihtoblogissa mun ei alunperinkään ollut tarkoitus jatkaa. Halusin luoda uuden blogin vaihtovuodelle, koska siten mun vuosi ei hukkuisi muiden postausten alle. 

10 kommenttia:

  1. Tee niin kuin susta tuntuu parhaalta! Mä seuraan sun blogia vaikka tekisit niitä miljoonia!

    VastaaPoista
  2. Oon ollu tällänen hiljanen lukija vaikka ahkerasti oonkin seurannu, mutta mie ainakin seuraan sinua uuteen blogiin jos sellaisen päädyt tekemään. :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Näillä näkymin saatan uuteen osoitteeseen siirtyäkin, siitä sitten lisää myöhemmin :-)

      Poista
  3. Seuraisin sinua mielelläni uuteen blogiin, vaikka sen ensimmäisen blogin lukijaai en ollutkaan :-) ilmoitathan tämänkin blogin puolella sitten tulevaisuudessa seuraavasta blogistasi missä osoitteessa se sitten lieneekin.. ;)

    VastaaPoista
  4. mä kannatan sitä, että palaat sinne sun vanhaan blogiin :> mä ainakin tulisin perässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielipide korvan takana, katso mihin suunnitelmaan päädyn! Kuitenkin kun ajattelee, tilanne ei paljoa eroa menenkö vanhaan blogiini vai uuteen, eri osoite se on joka tapauksessa! :-)

      Poista
  5. Ehottomasti olisin messissä :-) Kirjoitat tosi hienosti ja oon lukenu jokasen postauksen alusta loppuun!

    VastaaPoista

LOVE YOU ♥